Symbol

Hitoshi Matsumoto
Japan 2009, 93′

Un uomo si sveglia e si ritrova misteriosamente intrappolato in una bianca stanza vuota e rettangolare, con addosso un ridicolo pigiama di colore giallo brillante. Dove si trova? Come ha fatto a finire qui? Riuscirà a scappare? Nel frattempo, in una polverosa cittadina messicana, un wrestler mascherato, conosciuto come Escargot Man, si prepara per un importante match.
Hitoshi Matsumoto è nato ad Amagasaki in Giappone ha debuttato come attore nel 1983 nel programma TV “Downtown”. Nel 1998 ha pubblicato “Visualbum”, una collezione di storie che rivelano un altro lato del suo dono comico. Dainipponjin, di cui è anche interprete, è stato il suo primo film da regista.


A man wakes up and mysteriously finds himself trapped in an empty, white rectangular room, wearing clownish bright yellow polka dot pajamas. Where is he? How did he end up here? Will he manage to make him escape to safety? Meanwhile, in a Mexican dusty town, a green-masked wrestler known as Escargot man prepares for an important match.
Hitoshi Matsumoto was born in Amagasaki (Japan) and made his acting debut in 1983 on the television comedy “Downtown”. In 1998, he published “Visualbum”, a collection of stories that revealed another side to his comic gifts. Dainipponjin, in which he also stars, was his first film as director.

Sceneggiatura_Screenplay
Hitoshi Matsumoto, Mitsuyoshi Takasu
Fotografia_Cinematography
Yasuyuki Tohyama
Montaggio_Editing
Yoshitaka Honda
Musiche_Music
Yasuaki Shimizu
Interpreti_Cast
Jorge Diaz, Adriana Fricke, Chris Grundy, Jonathan P. Hicks, Oscar James
Distribuzione_Distribution
Umedia
Sito ufficiale_Official website
symbol-movie.jp

2010 Festival Lineup

Red Nights

Technotise – Edit i ja